רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

21 בדצמ׳ 2015

כך תעשו זאת נכון: ההבדל בין הברשה לצחצוח השיניים

שיער מברישים עם מברשת שיער אז למה שיניים מצחצחים ולא מברישים? השאלה הזו נשמעת כאילו היא לקוחה מתוך איזה מופע סטנד אפ, אבל למעשה יש כאן אבחנה מאוד משמעותית. הברשה היא פעולה טכנית פשוטה של הזזת מברשת הלוך וחזור. בצחצוח, הדגש עובר לאיכות התוצאה, לקבלת שיניים מצוחצחות ולא סתם "מוברשות". במאמר זה נבדוק איך מצחצחים שיניים ולמה דווקא כך, ונסקור את האפשרויות העומדות לרשותינו לצחצוח נכון.


השיטה המקובלת על כל אגודות רופאי השיניים והשינניות, המכונה שיטת בס על שם ממציאה. כאשר הרעיון מאחורי השיטה הוא פשוט ויעיל. מניחים את המברשת ב-45 מעלות בחיבור בין השן לחניכיים, מבצעים עיסוי קל וגורפים את שאיריות המזון והפלאק לכיוון גדילת השן.

שיטה זו מסירה ביעילות את רובד חיידקי השן ומעסה את החניכיים למניעת דלקות. עיסוי החניכיים מזרים דם לקצוות החניכיים, מונע היפרדות החניכיים מהשיניים והצטברות שאריות מזון וחיידקים. נקודת התורפה בצחצוח, גם אצל המקפידנים, היא בצד הפנימי של השיניים – שלמרות הקושי צריך לקבל את אותו היחס של הצד החיצוני.


כך תעשו זאת נכון:
  • הניחו את המברשת על קו המפגש בין החניכיים לשיניים כאשר סיבי המברשת מוטים בזווית של 45 מעלות לכיוון החניכיים וקצה הסיבים נדחק קלות אל מתחת לקו החניכיים. הקפידו על תנועות 'מעלה-מטה' כאשר החלק הקדמי של המברשת פונה כלפי החניכיים.
  • הניעו את המברשת מעלה-מטה בעדינות, ללא לחץ ובתנועות קצרות על מנת להסיר את הרובד הדבוק אל השן.
  • הקפידו להגיע עם המברשת גם לאיזור שיניי הבינה. לשיני הבינה יש גם משטח עליון ישר ואותו יש לצחצח בתנועות קדימה-אחורה. להשלמת הצחצוח מומלץ גם להשתמש בעזרים נוספים "לניקוי בין השיניים".
  • הקפידו על צחצוח משני צידי החניכיים, פנימי וחיצוני.
  • יש לצחצח את השיניים פעמיים ביום, בוקר וערב ביסודיות מרבית. כך תמנעו באופן משמעותי את הסיכוי לדלקת חניכיים ועששת.
  • צחצוח השיניים באופן יסודי לוקח כ 2 דקות תמימות, כחצי דקה לכל רביע

כאשר מצחצחים במברשת ידנית, המיומנות וההקפדה על טכניקת צחצוח נכונה היא קריטית מאחר ואין לכם שום סיוע טכנולוגי. בנוסף, רוב האנשים לא מנקים בצורה טובה את צידן הפנימי של השיניים, בין אם מחוסר סבלנות וזמן או אי נוחות. הקפידו על יחס שווה לשני צידי החניכיים.

בתחום המברשות החשמליות מחקרים הראו כי אין הבדל משמעותי בתוצאות השימוש בינם למברשת רגילה. פרט למברשת חשמלית בעלת שני ראשים שמסתובבים בניצב לשיניים. מברשת זו מנקה פלאק ב17 אחוז יותר.

לינק לאתר: http://www.oobrush.co.il/
סרטון הדגמה: https://www.youtube.com/watch?v=k65ewwK72o4

חברת צוות גדרון, הינו המשווק הבלעדי של מברשת השיניים האוטומטית OObrush שתוכננה ע"י רופא שיניים צרפתי והותאמה לשיטת הצחצוח הנכונה. ב- OObrush שתי מברשות מסתובבות במקביל משני צידי השן וכך מקצרות את זמן הצחצוח המומלץ בחצי. זוהי מברשת השיניים היחידה המסתובבת בניצב לחניכיים ולא במישור החניכיים עם שתי מברשות המסתובבות במקביל. כאשר היה מבצעת עיסוי מצויין לחניכים ודואגת לפינוי שאריות המזון בחיבור בין החניכים לשיניים.שזה המקום שבו מתחילות דלקות החניכים. המברשת רשומה כפטנט, באישור מכון התקנים הישראלי ונמכרת באירופה ובארה"ב.


מאת: ראובן אנטין, OObrush
נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget