רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

9 במרץ 2015

לקראת פסטיבל הצפרות הבינלאומי באילת שיתקיים ב-25/3: ריקושט מציעה טיפים לצפר המתחיל

טיפים ופריטים מומלצים לצפר המתחיל – לקראת מרוץ "אלופי הנדידה" שיתקיים ב-25 במרץ במסגרת פסטיבל הצפרות הבינלאומי באילת

פסטיבל הצפרות הבינלאומי שייערך השנה בעיר אילת עורך זו השנה השנייה את מרוץ "אלופי הנדידה" ב-25 במרץ, שיא נדידת האביב של הציפורים. במסגרת המרוץ, במשך 24 שעות בלבד, יתחרו מאות צפרים מרחבי העולם: צפרים מקצועיים, חובבים, מבוגרים לצד ילדים, על זיהוי מספר רב ככל שניתן של מיני ציפורים באזור אילת והערבה הדרומית. המרוץ יוזנק, כאמור, מאילת המהווה אתר צפרות מוביל בעולם ומוקד משיכה עולמי לחובבי ציפורים וטבע ויערך בשני מסלולים מקבילים: מסלול בינלאומי ומסלול לקבוצות מישראל. מטרת העל של הפרויקט היא שמירת טבע והגנה על ציפורים ברחבי העולם. מטרה זו מתאפשרת, בזכות הקבוצות המתחרות, שמגייסות כספים ופועלות להעלאת המודעות בנושא ציד בלתי חוקי של ציפורים לאורך נתיבי הנדידה.

לרגל המרוץ, ממליצים המומחים של רשת ריקושט על ציוד לצפר המתחיל ומספר טיפים ליישום בשטח.
מצפן שדה של סילבה מחיר 130 שקל להשיג בריקושט
קרדיט צילום: יח"צ
  • על מנת לחדד את הצפייה בציפורים, חשוב להצטייד במשקפת המציעה הגדלה של פי עשרה לבחינה מקרוב וזיהוי של הציפורים - בעיקר ציפורים נודדות קטנות, מצפן להתמצאות בשטח, כובע עם מגן לצוואר להגנה מחשיפה של שעות לשמש, נעלי הליכה מקצועיות.
  • כדאי להצטייד במגדיר ציפורים המסביר על מיני הציפורים אותם נרצה לזהות. לצד המגדיר, פשוט צאו לטבע וצפו בציפורים לא משנה אם אתם מומחים בתחום או לא. ככל שתצפו יותר, במסירות ובהתמדה, כך תהפכו מקצועיים יותר תבחינו בפרטים ותזהו דברים.
  • לרוב פעילות הציפורים מתחילה בשעות הבוקר המוקדמות או שעות אחר הצהריים המאוחרות וזה הזמן המתאים ביותר לצפייה בציפורים ולצילום בקרני שמש רכות. לכל ציפור יש הטריטוריה שלה ומרחק הביטחון שלה מבני האדם, וכדי להתקרב מספיק כדי לצלם צריך להכיר את דרכי ההתנהגות של כל ציפור, כגון שעות הפעילות וסוג המזון שלה, ואת אזורי המחיה שלה.
  • לעיתים על מנת לצלם את הציפורים באופן המדויק ביותר יש צורך במסתור להסוואה בשטח. המסתור הנפוץ ביותר הוא אוהל. כדאי להתאים את ההסוואה לתא השטח שבו אתם נמצאים, כגון צבע הסוואה חום לאזור מדברי חולי וגוונים ירוקים להסוואה באזור עם צמחייה ירוקה.
  • אפשר גם ליצור לציפור מקור מים קרוב או להניח לידה מזון האהוב עליה על מנת למשוך אותה לנקודת הצילום. מאחר שעופות נמשכים למים, קל יותר לראותם לצד מאגרים, אגמים ונחלים.

רשימת ציוד מומלצת לצפר המתחיל:

  • משקפת 50X10 מותג TASCO – מחיר 361 שקל – להשיג בריקושט. המשקפת מצופה גומי המיועד להגן מפני חבלות בגוף המשקפת, נוחה לאחיזה ועמידה במזג אוויר גשום. המשקפת מגדילה פי 10, נוחה לנשיאה ומגיעה עם נרתיק ורצועת נשיאה. פוקוס: מרכזי. שדה ראיה:123 מטר. משקל: 748 גרם
  • מצפן שדה קלאסי של SILVA – מחיר 130 שקל – להשיג בריקושט. המצפן עמיד במים, קל משקל, יעיל, מתחבר לכל טבעת מחזיק מפתחות ונכנס בקלות לכל כיס. בסיס מדידת מפה במילימטרים, מתאים לרוב סוגי המפות, 1:50,000 / 1:25,000 . משקל: 28 גרם. למצפן חוגה מיוחדת המצופה בגומי DryFlex™ לנוחות אחיזה ושימוש. בנוסף - רצועה נשלפת לנשיאה נוחה.
  • נעלי הליכה לשטח – מותג JACK WOLFSKIN – מחיר 549 שקל – להשיג בריקושט נעלי טיולים רב תכליתיות לגברים, קלאסיות ועמידות למים. עשויות זמש הידרופובי.
  • אוהל להסוואה ריקושט – מחיר 149.90 שקל – קל משקל ומתאים להסוואה בשטח, כולל שתי כניסות גדולות ושני חלונות גדולים לאוורור מרבי, רשת נגד יתושים, כיסוי "כיפה" לפתח העליון למניעה של כניסת אור ולחות ומוטות פיברגלס.
נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget