רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

10 בינו׳ 2013

אלבום אימהות || Motherhood Album

תערוכת הצילום אלבום אימהות || Motherhood Album

הצצה נדירה לעולמן של עשר אימהות לילדים אוטיסטים שחושפות חיים שלמים מאלבום התמונות הפרטי שלהן. התערוכה תוצג לראשונה לציבור הרחב החל מ-17/1 בבית מזרחי טפחות ברמת גן. הכניסה חינם.
אוצרת התערוכה: שי גינות

״אני רוצה להשתתף בסדנה“, אמרה לי זיוה, ”אבל את כל התמונות שהאוטיזם ניבט מהן פשוט זרקתי, לתומי חשבתי שהבעיה תיפתר ורציתי לשחזר לבנים שלי היסטוריה.״ קראתי לה ״סדנת אימא״ כי לפעמים בא לנו לצעוק בקול רם: א מ א, כי כל אחת מאיתנו היא אימא במשרה מלאה, כי אימא היא קריאה שאחדות מאיתנו לא שמעו מעולם מפי ילדם, כי בתערוכה זו אנחנו פונות אל אימהות דומות לנו לספר את סיפורן בתמונות ולכל האימהות שיכירו את עולמינו. בעקבותיהן, כך אנחנו מקוות, יגיעו גם האבות, האחים, הסבים והסבתות", (שי גינות, אוצרת התערוכה)

במשך ארבעה חודשים נפגשו עשר אימהות לילדים ולבוגרים על הספקטרום האוטיסטי בגילאי 8-26. אחת לשבועיים הן נפגשו במלון קראון פלזה סיטי סנטר בתל אביב,  כדי להתקרב, זו אל זו ואל עצמן, באמצעות התבוננות משותפת בתמונות. ביחד הן חשפו וגילו את העוצמה שיש בכל אחת מהן. כל אחת חזרה לאלבום התמונות האישי שלה וביחד הן התבוננו, צילמו ושיתפו. התבוננות בפרטים הקטנים של חיי היומיום שמהם יצרו את התמונה הגדולה. התמונות הן הזיכרונות  שהציפו רגשות, מחשבות, סיפורים, שאלות ותובנות. הכאב צף ועלה בדפדוף הראשוני באלבומי המשפחה של כל אחת מהנשים. ביחד הן חזרו אל רגע האבחון, ואל מסע הטיפולים המפרך בעקבותיו, אל המשפחה, שנשארה או שהתרחקה.


ביחד הן חזרו לאלבומים המשפחתיים הפרטיים שלהם. כל אישה בחרה  מחדש את התמונות המשמעותיות עבורה וביחד יצרנו כל אחת לעצמה ״אלבום אימהות״. מאות הצילומים שהובאו לסדנה כתוצרים והוצגו באלבומים האישיים, הפכו לחומרי הגלם לתערוכה זו. האומנם אפשר להעלים את האוטיזם מאלבום המשפחה? האם באמת אנחנו רוצות למחוק זיכרונות מחיינו ומחיי ילדינו, לטשטש עדויות לאימהות המורכבת שלנו?

השתתפו בסדנה:  כרמיה פרנק, אימא של דני, נולד  ב1985; אנט וינס דוד, אימא של בן, נולד ב1989 ; ורד שפיר, אימא של שיר, נולדה ב1989; זהבה הדר, אימא של ברק, נולד ב1995; דבורית גלבוע, אימא של רועי, נולד ב1995; שי גינות, אימא של נועה, נולדה ב1995; גילה שובל , אימא של שרון, נולדה ב1997; זיוה מעין שושן, אימא של עומר, נולד ב1997 ושל אורי,  נולד ב1999; יעל הדר זימן , אימא של תומר גל, נולד ב2001; תמר רוזלס סילבר, אימא של דולי, נולד ב2000.

בנק מזרחי-טפחות שם לעצמו כמטרה לטפח את הפעילות ההתנדבותית של הבנק ועובדיו. הבנק פועל למימוש המדיניות החברתית באופן, שמביא לידי ביטוי את עוצמותיו, מקיים שותפויות רחבות עם שותפים קהילתיים ברחבי הארץ וממנף את יכולותיו ומשאביו הפיזיים, הכספיים והאנושיים.
  
תערוכת אמהות
17 בינואר ועד 31 במרץ 9:00 – 17:00
בית מזרחי -טפחות, ז'בוטינסקי 7 רמת גן
הכניסה חינם

נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget