רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

12 במאי 2016

ממצאי סקר מיוחד לרגל יום העצמאות - מה הוא המבנה המוכר ביותר בישראל?


לרגל יום העצמאות ה-68 לישראל: מה הוא המבנה המוכר ביותר במדינת ישראל?

מגדלי עזריאלי
קרדיט: יחצ עזריאלי

סקר מיוחד ע"י גיאוקרטוגרפיה לכבוד יום העצמאות בדק ומצא: המבנה המוכר במדינת ישראל הוא מגדלי עזריאלי בפער עצום לעומת מבנה כנסת ישראל


לכבוד יום העצמאות 68 של מדינת ישראל, ערך מכון גיאוקרטוגרפיה מחקר הבודק מה הוא המבנה המוכר ביותר לישראלים? המבנים שנבחנו במסגרת הסקר: מוזיאון ארץ ישראל, מגדל שלום, עיריית תל אביב, הגנים הבהאים וכנסת ישראל.

מגדלי עזריאלי נמצאו כהמבנה המוכר ביותר ישראל, אף יותר ממבנה הכנסת.

הסקר מצא כי מגדלי עזריאלי הם המבנה המפורסם ביותר בישראל, וצויינו ע"י 3 מכל 4 אנשים, באופן בלתי נעזר, בפער ניכר לעומת כל מבנה אחר בישראל (כאשר כנסת ישראל צויינה "הרחק מאחור" במקום השני).

הפער שנמצא בין הנשאלים שציינו את מגדלי עזריאלי לעומת מבנים אחרים הינו עצום: 74% מהנשאלים ציינו את מגדלי עזריאלי כהמבנה המפורסם בישראל, לעומת 45% שציינו את מבנה כנסת ישראל. בנוסף, 45% מהנשאלים ציינו כתשובה ראשונה את מגדלי עזריאלי לעומת 17% שציינו את כנסת ישראל. את הבימה תל אביב ציינו רק 1.5% ואת בנייני  האומה ציינו רק 1.2% בלבד.

כשהתבקשו לזהות מבנים שונים בארץ, 96% מהנשאלים זיהו נכון את מגדלי עזריאלי, לעומת 94% שזיהו נכון את כנסת ישראל ו73% שזיהו נכון את עיריית תל אביב.
** המחקר נערך השבוע באמצעות סקר אינטרנטי בקרב גברים ונשים, בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה בישובים היהודיים בישראל.

נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget