רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

29 באפר׳ 2015

היום לפני 30 שנה יצא לשוק המחשב הנייד הראשון בעולם!


באפריל 1985, TOSHIBA השיקה את המחשב הנייד הראשון בעולם. הדגם T1100 היה לנייד הראשון בעולם וככזה פתח את השער לעולם חדש של ניידות וטכנולוגיה כפי שאנו מכירים אותו היום. 

קניית מחשב נייד היא החלטה טריוויאלית בעת הזו. כמעט נשכח מאיתנו שעד אמצע שנות ה-80', מחשבים היו מכשירים כבדים המחוברים לשולחן עבודה והמשתמשים בהם היו "קשורים" לשולחן ולמשרד בזמן העבודה במחשב. היו

היום לפני 30 שנה, נכנסה המהפכה הטכנולוגית הזו לחיינו והציגה בפנינו עולם של ניידות ואת המחשב כאביזר אישי ונישא. הדגם הראשון של המחשב הנייד בעולם הומצא ע"י TOSHIBA ונקרא T1100. הדגם הזה סלל את הדרך לייצור המוני של מחשבים ניידים ואלו מצאו את דרכם להיכל התהילה הביתי של כל אחד ואחת מאיתנו, שולחן העבודה בבית ובמשרד. 

TOSHIBA T1100 היה המחשב הנייד הראשון בעולם שיצא לשוק. לא היה לו כונן קשיח אבל הוא בהחלט היה מצויד בטכנולוגיה החדישה ביותר באותם הימים: כונן תקליטונים המיועד לדיסקטים בגודל 3.5 אינץ '. היה בו מעבד אינטל 80C88, 4.77 מגה-הרץ, זו היתה גרסה של מעבד אינטל 8088 הפופולרי, כמו גם תצוגת LCD באיכות גבוהה, בשחור-לבן המציגה טקסט בלבד.

למרות שהמחשב פעל תחת מערכת הפעלת DOS, הדיסקט נטען ישירות לזיכרון ה- ROM שלו.
הלפ טופ הבכור היה קטן מספיק כדי להיכנס לתיק גב, וחיי הסוללה שלו הספיקו לשמונה שעות עבודה. הייתה בו פונקציית "שינה", שאפשרה השהייה בין פגישות, בלי צורך להפעיל מחדש בכל פעם, והכי חשוב - ניידות, במשקל 4.1 קילו!

 צעד חלוצי זה לכיוון השוק ההמוני של מחשבים ניידים, שנקרא בשפה העכשיווית "B2C" הצית מהפכת הנדסה גלובלית, עיצוב אדריכלי ויצירתיות בשיווק ובתעשייה. השוק אימץ את ה- T1100 בגלל הניידות שלו, ובשנה הראשונה טושיבה מכרה 10,000 מחשבים, בעיקר באירופה.

גלים של טכנולוגיה בתחום המחשבים הניידים בדומה ל Ultrabook, ו- Netbook, או מחשב לוח כמו Fablets, ממשיכים לחשוף את אותם ערכים מהותיים שהוכנסו לעולם המחשבים עם כניסת המחשב הנייד הראשון. "עם כל השינויים והשידרוגים, הרעיון המקורי של המחשב הנייד הוא עדיין אותו הציר המרכזי שכל הצרכים של המשתמשים ותעשיית המחשוב הנייד סובב סביבו", אמר מירוסלב אניצ'י, מנהל מכירות בטושיבה אירופה. 
נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget