רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

25 במרץ 2014

חוויה לכל המשפחה בפסח במרכז המבקרים של קבוצת נייר חדרה

מה נשתנה? שבפסח הזה כולנו ממחזרים:

חוויה לכל המשפחה במרכז המבקרים של קבוצת נייר חדרה
צילום: יונה שליין
מחפשים הצעה לפעילות מהנה וחינוכית עם הילדים בחופשת פסח ובחול המועד? רוצים להראות לילדים איך משה כתב על פפירוס? ביקור במרכז המבקרים של נייר חדרה ילמד אתכם על תולדות ייצור הנייר, על הקשר בין מחזור לייצור נייר. והבונוס: תוכלו להכין נייר בעצמכם ולקבל הצצה נדירה על מכונת ייצור הנייר הגדולה ביותר במזרח התיכון

נייר, נייר, נייר. היכן שלא נביט ומה שלא נעשה, הוא שם: העיתונים שאנחנו קוראים, אריזות הקורנפלקס שאנחנו אוכלים בבוקר, קרטון שישיית המשקאות, המחברת בכיתה, המכתב מהעירייה, המסמכים בעבודה, קרטון הפיצה שאנחנו מזמינים בערב. כמעט מבלי לשים לב, אנחנו מוקפים בכמויות של נייר וקרטון.

אך... האם עצרנו פעם לחשוב איך מייצרים נייר? וחשוב אפילו יותר - איך ממחזרים אותו? העדויות הראשונות לשימוש בנייר היו במצרים בשנת 3500 לפנה"ס בערך, שם הוא נעשה מהצמח גומא פפירוס. לכן, אין מועד מתאים יותר מפסח להראות לילדים כיצד התחיל הנייר, ואיך התפתח מאז ועד היום. במרכז המבקרים החדיש של קבוצת נייר חדרה, המיועד למשפחות וילדים בגילאי 6 ומעלה, תוכלו ללמוד מתי וכיצד התחיל הייצור והשימוש בנייר, מהו "מעגל החיים" של הנייר, להבין את חשיבות המחזור ואפילו להתנסות בייצור ידני של נייר ממוחזר. בנוסף, במרכז המבקרים תוכלו להציץ מקרוב על מכונת ייצור הנייר הממוחזר הגדולה והמתקדמת במזרח התיכון.

קבוצת נייר חדרה (www.hadera-paper.co.il) הינה קבוצה תעשייתית מובילה בארץ המתמחה בייצור נייר ומוצריו ובמחזור נייר, עיתון, קרטון ופלסטיק. מרכז המבקרים של נייר חדרה יהיה פתוח במהלך ימי החופשה וחול המועד (למעט ימי שישי ושבת), בין השעות 9:00-17:00.
 משך הסיור: כשעה וחצי, בתיאום מראש. כתובת: רחוב פרידלנדר 14 א.ת. צפוני, חדרה. עלות הסיור: 20 ₪ למבקר. להזמנות: 04-6349749/85, visit@hadera-paper.co.il
להגעה בסיוע waze:  http://waze.to/hsvbbdkqmj
נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget