רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

24 בינו׳ 2014

איך להרגע אחרי יום לחוץ במשרד?



איך להירגע לאחר יום במשרד

 החיים בישראל אינם פשוטים, כולנו נמצאים בתמרון יומיומי בין הבית, העבודה והחיים.
בנוסף, כדי להצליח בחברה תחרותית כמו בישראל, צריך לתפקד בקצב מהיר, למצות את הרגע, להפיק את המרב מעצמך יום-יום בשעות עבודה ארוכות, תוך שמירה על ערנות ותפקוד גבוה של הגוף.  אורח חיים אינטנסיבי כזה עלול להכניס מתח גם בעובד הרגוע ביותר, ובמשך הזמן גם לפגום בפעילות.

להלן כמה טיפים שישמרו על בריאות הנפש לאחר יום מתוח ומאתגר בעבודה.
1. פינוק בדרך הביתה - זהו, יצאתם מהמשרד ואתם בדרך הביתה. צ'פרו את עצמכם במשהו אישי. הכינו דיסק לאוטו שאתם אוהבים. השירים יכולים להיות תוססים וקצביים אשר יעלו את האנרגיה בגוף או מצד שני רגועים ויוכלו לפנק את הנפש. נסו להימנע, אלא אם אתם אוהבים במיוחד, מלשמוע תוכניות הכוללות אקטואליה, פוליטיקה, ספורט או ייעוץ, לרוב תוכניות כאלו לא מוסיפות לרוגע שלכם.
2. רגע קט של שקט – לאחר שהגעתם הביתה, אל המנוחה והנחלה, חכו עם הכביסה, הכלים, רשימת הקניות ואפילו משחק עם הילדים. לפני שאתם מתפנים לחצי היום השני קחו מספר דקות של שקט הכולל כוס קפה, מקלחת מרעננת, החלפת הבגדים והורדת האיפור. שינוי קטן ייתן לכם הרגשה של יום חדש ותוכלו להקדיש את תשומת הלב למטלות או לפעילויות נוספות.
נרבן
צילום: אפרת אשל
3. אמבטיה חמה לפני השינה - כל אחד אוהב להתפנק ולהרגיש מיוחד. אם יש מישהו שעושה את זה עבורכם ואם לא, זה באמת מגיע לכם. רכשו שמני אמבט והתפנקו באמבטיה חמה. השמנים עם המים החמים ירככו את העור וירגיעו את השרירים. אם תעצמו את העיניים ותתנו לעצמכם באמת להתנתק במשך חצי שעה מהעולם, עשיתם לעצמכם טובה גדולה.
4. פעילות טובה לכל נפש - לא סתם מדברים אנשי המקצוע בשבחה של הפעילות הגופנית. לפעילות גופנית תועלות רבות בהפחתת תיאבון, מתח וחרדה. הפעילות גורמת לשחרור אנדורפינים טבעיים המשככים כאבים באופן טבעי, תורמת לשיפור מערכת העצבים בתכנון וקורדינציה. הליכה, ריצה, אימון במכון כושר או אפילו יוגה יפזרו את מחשבותיכם לכיוונים אחרים, ירפו את השרירים המתוחים מישיבה ארוכת שעות ויכניסו אתכם לפרופורציות אחרות וכמובן יכינו אתכם לשנת לילה עמוקה יותר וצבירת אנרגיה ליום הבא.
5. צחוק של ילד – וההורים שבינינו יסכימו כי אין דבר טוב יותר ומרגיע לראות את ילדינו צוחק ומאושר.  עשו עם הילד פעילות שהוא ואתם תהינו ממנה כמו הפרחת בועות סבון, אפיית עוגיות וכו'.
6. סקס כפתרון לכל דבר - אין צורך להוסיף הרבה, סקס עם בן או בת זוג קבוע ואוהב, בהחלט יכול לגרום לרגיעה ולמצב רוח טוב.
7. טיפול בצמחי מרפא – במידה ואנחנו חווים תקופה לחוצה, אשר לעיתים יכולה אף לפגום בתפקוד היומיומי, ניתן להיעזר בתרופה, ללא מרשם רופא, המבוססת על צמחי מרפא, כגון נרבן.
נרבן, בעלת נוסחת ההרגעה הטבעית, היא תרופה שיעילותה מוכחת בעלת שילוב ייחודי  של ארבעה מרכיבים טבעיים, המשלימים זה את זה והוכחו מחקרית כאפקטיביים להרגעה כתוצאה ממתח ועצבנות: תמצית שורש הוולריאן, תמצית צמח הפסיפלורה, תמצית האצטרובל לופולי ותמצית צמח הקרטגוס.

ניתן להשתמש בנרבן גם בתקופות מתח ארוכות טווח (לחץ ממושך בעבודה, בעיות כלכליות וכו') וגם בתקופות מתח קצרות (חתונה, מבחנים וכו').

נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget