רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

30 באפר׳ 2013

המדריך לאישה המשפצת

המדריך לאישה המשפצת

 בן זוגך לא ממש מבין מה עושים עם פטיש ומסמר? חשבת ששיפוץ זה עניין גברי? המומחים של מזרחי-טפחות נותנים טיפים לשיפוץ הבית:

1.      עליכן להגדיר מהם הצרכים שלכן ומה ברצונכן להשיג מהשיפוץ. כדאי לשתף את בני הזוג (אם יש) בכוונות ולקבל את הסכמתם, ואף להגדיר מראש את תחומי האחריות של כל אחד מכם, אם את אחראית על העיצוב ובן זוגך על התקציב אז זו חלוקת התפקידים ויש להקפיד עליה.
2.      עליכן להגדיר מראש את הסכום המוקצב עבור הפרויקט. הגשת בקשה עקרונית להלוואה בבנק תאפשר לכן לקבל הערכה לגבי סכום הפירעון החודשי הצפוי.
3.      שכירת אדריכל או מעצב פנים ימקסמו את התכנון וימנעו טעויות שעלולות לעלות ביוקר. כמו כן, ליווי של אדריכל יסייע לכן ליהנות מהנחות משמעותיות בקניית חומרי הגלם ויסייע לכם לשלב בין הסטנדרטי ליוקרתי כך שהתוצאה תהיה מרשימה אך זולה יחסית. מעבר לכך, רצוי לשכור את שירותיו של אדריכל מורשה, בעל ניסיון, המכיר את תהליכי התכנון ברשות המוניציפאלית לה אתן שייכות במיוחד אם מדובר בשיפוץ או הרחבה הדורשים היתרי בנייה. לאחר בניית תוכנית, כדאי לבצע תיאום ציפיות עימו ועם בעלי המקצוע הנוספים.
4.      לאחר התייעצות עם האדריכל, יש לקבל הצעות מקבלן מבצע. רצוי לבצע סקר שוק ולקבל הצעות והמלצות מכמה קבלנים. מומלץ להתייעץ עם מכרים ובני משפחה שביצעו שיפוצים בעבר לגבי קבלן אמין ומקצועי. לקבלן המבצע, שלעיתים מתפקד גם כמפקח על הבנייה, יש מלאי של קבלני משנה בעלי התמחות בתחומים הרלוונטיים (קבלן ריצוף, קבלן חשמל, קבלן אינסטלציה וכדומה).
 5. לאחר שביצעתן את כל השלבים ניתן להגיש בקשה להלוואה בנק. יש להגיש בקשה מסודרת הכוללת הערכה מקסימאלית של סכום ההלוואה הנדרש. רצוי לקחת מקדם בטיחות קטן בהערכת הסכום למקרה שתרצו לשדרג את השיפוץ ולמקרים בלתי מתוכננים.
על מנת לקבל את ההלוואה יש להציג לבנק את המסמכים הבאים: הצעת עבודה לשיפוצים, חתומה על ידי הקבלן. אישורים והיתרי בנייה אם נדרשים. תדפיסי חשבון עו"ש של החודשיים האחרונים, תלושי שכר של שלושה חודשים אחרונים. תדפיס יתרות ותשלומים של ההלוואה הקיימת (אם יש), שמאות (הבנק יבקש לבצע שמאות על ידי שמאי מטעמו להערכת ערך הנכס לפני השיפוץ/הרחבה ואחריו). השמאי אף מעריך את סבירות סכום השיפוץ הנקוב בהצעת העבודה. אישור על בעלות הנכס – מהטאבו או מהמנהל או מחברה משכנת – תלוי במקום הרישום (תקבלו הנחיות ברורות מהבנק בו אתם מגישים את הבקשה).
6.   לאחר קבלת ההלוואה ניתן לחתום על חוזה עם הקבלן בהקפדה על לוחות זמנים.
והכי חשוב אורך רוח!  ביצוע שיפוצים הינו תהליך לבעלות עצבים חזקים. אנא מכן, היכנסו לפרויקט רק אם אתן מודעות לחוזק הנפשי ולאנרגיה הרבה שעליכן להשקיע.

נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget