רוצים שגם ההודעה לעיתונות שלכם תופיע פה? שלחו את הידיעה שלכם לכתובת tsarchanit@gmail.com ונשתדל לעלות גם אותה בהקדם האפשרי.

7 בפבר׳ 2013

4 טיפוסי אמהות מדברות ברשת‎

"אמא יש רק ארבע"- מחקר חדש וראשון מסוגו מבית באזילה, על אימהות לתינוקות כפי שהן משתקפות בשיח החברתי ברשת

אמא יש רק ארבע
"אמא יש רק ארבע" הינו מחקר מדף במהדורה מוגבלת, שנערך בשיטת Social Media Research, שיטה חדשנית הנמצאת בצמיחה בחו"ל וגם בישראל.

לראשונה בישראל נחקר השיח הער של אמהות לתינוקות (0-3) – כוח קנייה משמעותי המהווה פלח חשוב של צרכניות בתקופה קריטית בחייהן, תקופה של שינויים ומעברים, בה יבחרו במותגים וחברות שיוכלו לזכות בנאמנות לשנים הקרובות ואולי גם לילדים הבאים.

בחצי שנה מתקיימות ברשת כמעט 90,000 שיחות של אימהות לילדים בגילאים הרלוונטיים. במסגרת המחקר התבצע ניתוח איכותני וכמותני על מדגם נרחב משיחות אלו.
מדובר במחקר המקיף ביותר שנעשה בתחום – בו אופיינו צרכים, מניעים ונושאים הנמצאים באג'נדה של עשרות אלפי אמהות לתינוקות בישראל.


יואב פרידור, מנכ"ל משותף בBuzzilla:

""אמא יש רק ארבע" הוא מחקר חדשני הפותח בפנינו צוהר לעולמן של האמהות הצעירות. השיחה ברשת מאפשרת לנו להכיר את קהלי היעד בצורה מעמיקה וללא התערבות. אנשים משוחחים ברשתות ובפורומים על כל נושא העולה על הדעת - היכולת לאסוף את השיחות ולנתח אותן בעזרת מודלים מתקדמים פותחת לעולם השיווק אופקים חדשים והיכרות עם הצרכן ברזולוציות שלא היו אפשריות עד כה"

"אמא יש רק ארבע" בוחן את שיח האימהות לתינוקות (0-3) ברשת. לפי שיטת המחקר, נותחו שיחות של אמהות טריות ברשת לצורך הפקת תובנות שיווקיות. הבדיקות בוצעו בכל הפלטפורמות האינטרנטיות: פורומים, בלוגים, פייסבוק וטוקבקים לכתבות חדשותיות.

המחקר ממפה ארבע קבוצות שונות של אימהות לפי מאפיינים שונים, ביניהם מאפיינים כמו תפיסה עצמית של האם והתייחסותה לתינוק החדש וגם מאפיינים דמוגרפיים כמו גילאי התינוקות ומספרם במשפחה. הוא מתאר את הדפוסים הייחודיים של של הקבוצות השונות באוכלוסיית האמהות לפעוטות, מעברים מקבוצה לקבוצה, ומאתר את ההבדלים בין הקהלים השונים.

תובנות המחקר מאפשרות אבחנה דקה בין דפוסי פעולה שונים של האמהות בשלבים השונים של ביסוס זהותן כאם, בוחנות את סוגי השיחות שהאמהות בוחרות לנהל, את מידת הקירבה שהן מבקשות ומאתרות את הצורות השונות בהן הן בוחרות לתקשר.

המחקר בוחן את גם את ה"שיח הכללי" וגם התייחסות לנושאים ספציפיים בכל אחד משלבי האמהות, כמו יחסים במשפחה: יחס לבן הזוג, לאמא ולחמות, חזרה לעבודה, מי משפיע עליהן ועוד. הנתונים עברו אנליזה כמותית ואיכותנית על ידי חוקרים מיומנים ומסקנות המחקר מספקות למקבלי ההחלטות בחברות תמונה חברתית, צרכנית-שיווקית חדה וברורה על קהל היעד.

יואב פרידור, מנכל משותף ב- Buzzilla: " המחקר הזה הוא סנונית ראשונה בסדרה של מחקרים קטגוריאליים שנערוך בחודשים הקרובים. המסקנות והתובנות הנגזרות מהניתוח המעמיק מקנות כלי עבודה פרקטיים לכל מי שקהל היעד של אמהות צעירות נוגע לו".


Buzzilla - החברה המובילה בתחום הניטור וניתוח התוכן במדיה החברתית, משיקה מחקרי מדף במהדורה מוגבלת. המטרה היא לאפשר לחברות להנות מממצאיו של מחקר מקיף ומעמיק במדיה החברתית במחיר נוח. לקוחות המחקר יקבלו עימו הרחבה רלוונטית לתחום העיסוק שלהם. מספר המחקרים העומדים למכירה הינו מוגבל.

SMR - הינה קטיגורית מחקר חדשנית השייכת לתחום מחקרי התצפית. סוג כזה של שיטות מחקר

מיועד למנוע תופעות של "רצייה חברתית", בהן החוקר או עצם קיום המחקר, משפיעים על תשובות הנחקרים. המחקר נעשה ע"י ניתוח השיח המתקיים במדיה החברתית לפי נושא השיח או סוג האוכלוסייה.

Buzzilla משרתת בישראל מאות מותגים בכל תחומי השיווק, ביניהם מזרחי טפחות, מגדל, סלקום, טבע, קבוצת שטראוס, אלקטרה, החברה המרכזית למשקאות, דובר צה"ל ועוד.


נשמח אם תבחר להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו
×
bloggerWidget